رفتن به مطلب

Professional Electronic Forum Iran

تبلیغات تجاری گروه تخصصی تعمیرکاران (تعرفه تبلیغات)

Manager59

کاربر ویژه VIP محدود
  • تعداد ارسال ها

    400
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

  • روز های برد

    18

Manager59 آخرین بار در روز 12 اسفند ۱۴۰۲ برنده شده

Manager59 یکی از رکورد داران بیشترین تعداد پسند مطالب است !

درباره Manager59

  • تاریخ تولد تعیین نشده

آخرین بازدید کنندگان پروفایل

716 بازدید پروفایل

دستاوردهای Manager59

با تجربه

با تجربه (9/11)

  • بسیار محبوب نادر
  • هفته اول انجام شد
  • اختصاصی نادر
  • همکار نادر
  • شروع کننده مکالمه نادر

نشان های اخیر

154

اعتبار در سایت

  1. Manager59

    تجربیات هنگ بودن تکنوتل td-220n

    دستگاه مورد نظر بعضی اوقات روی بوت میماند یا روی منو هنگ میکند و یا کلا روشن نمیشود با پروگرام کردن فلاش هم مشکل حل نشد با تعویض خازن با شماره لوکیشن ec14کنار cpu روی ولتاژ 1.3 ولت مشکل حل شد.
  2. گیرنده msd novin m999 بعد از کمی کار کردن نو سیگنال میزد و کانالها یواش یواش ضعیف شده و قطع میشد اما با خنک کردن برد کانالها رو نشون میداد با بررسی برد متوجه شدم رگولانور ۳.۳ ولت سه پایه بشدت داغ میکنه با تعویضش مشکل حل نشد درب تیونر رو برداشتم چیپ داخل تیونر به شماره mxl5007t به شدت داغ میشد خازن smd داخل تیونر در مسیر ولتاژ همین رگولاتور شورت بود با بررسی متوجه شدم خود ای سی تیونر مشکل داره با خارج ای سی رگولاتور داغ نکرد و خارن smd دیگر شورت نبود با تعویض ای سی از برد اوراغی گیرنده دنای مشکل حل شد.
  3. سلام گیرنده دیجیتال فوق دارای تصویری تار همراه با پرش و خطوط افقی بود در پایان با تعویض خازن 16 ولتی 100 میکرو فاراد پشت مادگی فیش AVحل شد.
  4. گیرنده مذکور روشن نمیشدنه با دکمه پاور ونه با کنترل! ولی تغذیه درست بود ولتاژگیری هم انجام شد همه ولتها موجود فقط ولت روی آیسی حافظه قسمت ستاپباکس نبودولی قسمت DVD موجود بود! در حالت استارت لنز تکان مختصری میخورد اما اشعه خبری نبود! با بررسیهای بیشتر به قسمت مکانیک DVD شک کردم ، تسمه موتور لودینگ پاره بود و سویچ open /close که زیر سینی DVD قرار دارد در حالت وسط یعنی نه open ونه close مانده بود و موتور لودینگ یکسره کار می کرد(احتمالا بخاطر یکسره شدن موتور تسمه پاره شده بود) با توجه به عدم احتیاج مشتری به dvd. برق موتور را قطع کردم و سویچ را به حالت close یکسره ولحیم کردم با این کار عبارت off روی صفحه نمایش display ظاهر شد !!! حالا با فشردن دکمه پاور دستگاه به حالت ستاپ باکس رفت و روشن شد، امیدوارم این تجربه ساده وعجیب مفید باشدوهمگی موفق باشید
  5. باعرض سلام یک عدد گیرنده دیجیتال استارست مدل SR-500T جهت تعمیر با عیب درهم ریختگی تصویر و گاهی هم قطع و وصل تصویر مراجعه شد شک به یکی از خازنهای اطراف پردازنده بردم و با تعویض یک خازن که بین پردازنده و سوکت Hdmi بود مشکل حل شد.
  6. چون مکسیدر چند نوع mx2 تولید کرده تصویر برد مورد نظر جهت مقایسه در خدمت شما گیرنده فوق تصویر ش خیلی تاریک رنگهابی کیفیت وسینک تصویر از قسمت افقی مشکل داشت وگاهی به چپ و راست کشیده میشد ولتاژ گیری چیزی را مشخص نکرد شروع به تست خازنها نمودم، نهایتا به خازن 220u/16vبه لوکیشن ec406 واقع در نزدیکی سوکت av مشکوک شدم وبا تعویض خازن مشکل برطرف شد این خازن از نظر ظاهری مشکلی نداشت در واقع ظرفیت از دست داده بود .
  7. سلام گیرنده دیجیتال استارست مدل SR-T440 HDکاملاخاموش حتی ال ای دی جلو در نگاه ظاهری خازن ۱۰ ولت ۱۰۰۰ میکروفاراد باد کرده بود که تعویض شد اما روشن نشد بالمس قطعات متوجه داغ شدن آی سی ۵ پایه U2 که درعکس مشخص کردم شدم یک نمونه از روی بردهای اوراقی جایگزین کردم بدون مشگل روشن شد.
  8. درود ................. گیرنده دیجیتال iCLASS 9191t بعد از مدت 15 دقیقه کار کردن تصویر شطرنجی میشود و دستگاه هنگ می کند . و بعد از هنگ کردن و ایراد فوق از برق کشیده میشود دوباره ایراد بعد از 15 دقیقه اتفاق می افتاد. که ایراد بدین صورت برطرف گردید : ترانزیستور 4 پایه TJ1 قسمت تیونر باعث بوجود اوردن این مشکل میشد که این عیب با برداشتن TJ1 و وصل پایه ها بصورت ضربدری مشکل برطرف گردید.
  9. با درودی دیگر گیرنده مارشال با خاموشی کامل اومد پاور اشکال داشت بعد از روشن کردن آن ASH روی دیسپلی گیرنده نقش بسته بود دوستان این مشکل 99 درصد از خرابی فایل آیسی فلش است برای رفع اینگونه خطاها حتما اتز فایل فلش دقیق خود دستگاه استفاده کنید زیرا برخی دستگاه ها به پسوند A B C X .. برای مثال گیرنده های مارشال وجود دارند که با پسوند یا بودن پسوند هستند 884 - 884A 884B 884C 885B 885X پس حتما دقت فرمایید این دستگاه با فایل فلش مناسب مشکل ش رفع گردید امیدوارم مورد توجه عزیزان واقع قرار گیرد.
  10. سلام هر وقت یک دستگاه نیاز به فایل فلش پیدا میکند که ابتدا تمام ولتاژ ها از قبیل ولتاز روی دیود بزرگ یا وردی مثل 5 ولت موجود باشد ولتاژ روی آیسی فلش 3.3 ولت موجود باشد ولتاژ روی روگولاتور های SMD مانند 3.3 - ( که مربوط به فلش است ) ولتاژ 1.8 ولت - ولتاژ 1.3 ولت موجود باشد اگر ولتاژ کمتر از این باشد نیاز به تعمیر و تعویض قطعات است اما همه ی ولتاژ ها موجود است و دستگاه دارای ایراد های زیر است میتوان با هیت دادن و شستشو و سپس با فایل فلش دقیقا مشابه دستگاه ایراد را برطرف کرد 1- خاموشی دستگاه 2- روی لوگو ماندن 3- ریست پی در پی 4- عدم کانال یابی ( در صورتی که از تیونر مطمین شدید ) 5- در برخی رسیور ها خطاه هایی مثال در مارشال نظیر ASH - BOOT-8888 6- عدم خواندن فلش مموری 7-خرابی تصویر ( البته در اکثر موارد ترانزیستور ها ایراد دارند درصد کمی فلش کاربرد دارد ) 8-خاموشی ناگهانی ( و این مورد هم میتواند از تغییر ولتاژ ها یا قلع مردگی قطعات و بیشتر در قسمت CPU باشد.
  11. سلام این گیرنده کاملا خاموش بود و حتی صفحه نمایش روشن نمی شد . ولتاژ خروجی تغذیه 5.2 ولت بدون تغییر بود.ولتاژ 3.3 روی ای سی فلش قسمت cd وجود داشت ولی در قسمت گیرنده ولتاژ 3.3 روی ای سی فلش موجود نبود. همچنین ولتاژ 1.8 و 1.2 قسمت گیرنده موجود نبود که با بررسی مسیر به یک ترانزیستور رسیدم که باید ولتاژ بخش گیرنده را سوییچ می کرد ولی ترانزیستور سالم بود و مدارات اطراف ان هم عیبی نداشتند. فایل فلش هم تاثیری در روشن شدن نداشت پس از چند بار از برق کشیدن متوجه شدم که سینی گیر داشته و موتور سینی مقداری حرکت کرده و می ایستد .با سرویس سینی و رفع عیب ان گیرنده روشن شد. با بررسی بیشتر متوجه شدم : در این گیرنده ابتدا که به برق وصل میشه قسمت سی دی به کار می افته و سینی بررسی میشه و اگر پلاتین سینی بسته بودن را تایید نکنه گیرنده اصلا روشن نمیشه.
  12. با سلام گیرنده دیجیتال کنکورد مدل DB-2203 هنگام کانال یابی ریست می شد که مشکل با تعویض خازن 220 میکرو فاراد کنار سی پی یو رفع شد. خازن مورد در تصویر 1
  13. سلام دوستان امروز به یک ایراد جالب برخوردم خواستم با شما به اشتراک بزارم. یک عدد گیرنده دیجیتال دنای با مدل stb521hd مشکل روشن نشدن رو داشت خازن های صافی تغذیه باد کرده بود بعد از این که تعویض شد و ایرادات تغذیه برطرف شد علارغم اینکه روی پایه ی ۱ و ۸ آیسی فلش ولتاژ ۳.۳ رو داشتم باز هم روشن نمیشد. آیسی فلش دستگاه رو برداشتم و روی یک آیسی دیگه فایل فلش است شده پروگرام کردم. دستگاه شروع به کار کرد. این جالب بود که آیسی ولتاژ ۳.۳ رو روی هر دو پایه داشت ولی باز هم دستگاه استارت نمی کرد و روشن نمی شد. البته همکاران گرامی همون‌طور که در جریان هستید پریدن فایل فلش گیرنده های دیجیتال دلایلی متعددی دارد که رایج ترین آن ها: خرابی منبع تغذیه، ریپل بالا، خرابی خازن های صافی و… که باید حتما قبل از پروگرام کردن این ایرادات برطرف شود.
  14. درود دوستان امروز بنده با یک مشکل در خصوص تعمیر گیرنده دیجیتال مکسیدر Maxeeder mx-2 مواجه شدم خواستم با شما دوستان به اشتراک بگذارم. گیرنده زمانی که تحویل گرفته شده بود مشکل خرابی تغذیه داشت که با تعویض آی‌سی و خازن های صافی مشکل برطرف شد. دستگاه روشن شد ولی روی حالت boot می‌ماند. کلیه ولتاژ های لازم برای روشن شدن دستگاه درست بود بنابراین حدس زدم مشکل از فایل فلش باشد. فایل فلش گیرنده دیجیتال مکسیدر mx-2 را دانلود کردم و روی آیسی فلش پروگرام کردم و دستگاه روشن شد و به این صورت مشکل برطرف شد. توجه داشته باشید که دلیل پریدن فایل دامپ (فلش) گیرنده ها می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد که اصلی ترین آن ها: خرابی منبع تغذیه است.
  15. گیرنده مکسیدر mx2 alfa روشن میشد همه ولتاژها موجود بود یک لحظه لوگوی مکسیدر میامد ولی از صدا وتصوير خبری نبود آیسی فلش را پرگرام کردم تفاوت آنچنانی نکرد بعد از مراحل عیب یابی معلوم شد خازن 10u/35v قسمت تغذیه به لوکیشن EC106 کنار آیسی اس ام دی تغذیه خراب شده و با تعویض آن مشکل حل شد.
×
×
  • اضافه کردن...