چگونه قطعات رو شناسایی کنیم
تبلیغات تجاری در گروه تخصصی تعمیرکاران ( تعرفه تبلیغات )
چگونه قطعات رو شناسایی کنیم چگونه قطعات رو شناسایی کنیم چگونه قطعات رو شناسایی کنیم چگونه قطعات رو شناسایی کنیم چگونه قطعات رو شناسایی کنیم
نمایش نتایج: از 1 به 13 از 13
  1. #1

    https://www.tamirkaran.ir/star/roshan.gifhttps://www.tamirkaran.ir/star/khamosh.gifhttps://www.tamirkaran.ir/star/khamosh.gifhttps://www.tamirkaran.ir/star/khamosh.gifhttps://www.tamirkaran.ir/star/khamosh.gif
    عضو گروه
    MASTER آنلاین نیست.

    تاریخ عضویت
    August 2010
    محل سکونت
    2
    نوشته ها
    16
    تشکر
    34
    تشکر شده : 58
    پسندیده شده
    14
    مورد پسند شما
    1
    میزان امتیاز
    170
    گروه تعمیرکاران تخصصی ترین مرجع الکترونیک در ایران
    Array

    پیش فرض چگونه قطعات رو شناسایی کنیم

    لطفاسوالاتتون رو در مورد قطعات در این تاپیک درج کنید
    منبع :Www.TamirKaran.ir
    ویرایش توسط MASTER : 2010/08/21 در ساعت 19:57

  2. #2

    https://www.tamirkaran.ir/star/roshan.gifhttps://www.tamirkaran.ir/star/khamosh.gifhttps://www.tamirkaran.ir/star/khamosh.gifhttps://www.tamirkaran.ir/star/khamosh.gifhttps://www.tamirkaran.ir/star/khamosh.gif
    عضو گروه
    ali-sh آنلاین نیست.

    تاریخ عضویت
    September 2010
    نوشته ها
    1
    تشکر
    0
    6 بار در 1 پست از ایشان تشکر شده است
    پسندیده شده
    0
    مورد پسند شما
    0
    میزان امتیاز
    10
    گروه تعمیرکاران تخصصی ترین مرجع الکترونیک در ایران
    Array

    پیش فرض

    سلام
    تست ic ها چطوری هست
    منبع :Www.TamirKaran.ir

  3. #3

    starstarstarstarstar
    مدیر کل سایت
    MiAnAbY هم اکنون آنلاین است.

    تاریخ عضویت
    July 2010
    محل سکونت
    شـوشتــــــر
    نوشته ها
    17,117
    تشکر
    31,698
    تشکر شده : 50,822
    پسندیده شده
    6337
    مورد پسند شما
    4678
    میزان امتیاز
    318661
    گروه تعمیرکاران تخصصی ترین مرجع الکترونیک در ایران
    Array

    پیش فرض

    سلام دوست عزیز

    معمولا تست آی سی ها توسط پروگرمر ها صورت میگیره که میاد تک تک گیت ها رو بررسی میکنه

    و یا اینکه بر روی مدار مورد نظر تست می کنند و فقط با تعویش آیسی می توانید از خرابی آی سی

    مطلع شوید
    منبع :Www.TamirKaran.ir
    4 کاربر برای این پست سودمند از MiAnAbY عزیز تشکر کرده اند: ali_sha,hamed_as,jking,sajadarabi




    جهت عضویت در جمع تعمیرکاران بروی متن بالا کلیک کتید

    به هیچ سوالی در پیام خصوصی و تماس تلفنی پاسخ داده نمیشود لطف کنید از پرسیدن سوال در پیام خصوصی خودداری کنید و به هیچ وجه جهت پرسش سوال تماس نگیرید و سوال خود را در بخش مورد نظر بپرسید تا در اسرع وقت رسیدگی شود


  4. #4

    https://www.tamirkaran.ir/star/roshan.gifhttps://www.tamirkaran.ir/star/khamosh.gifhttps://www.tamirkaran.ir/star/khamosh.gifhttps://www.tamirkaran.ir/star/khamosh.gifhttps://www.tamirkaran.ir/star/khamosh.gif
    عضو گروه
    konar آنلاین نیست.

    تاریخ عضویت
    October 2010
    نوشته ها
    1
    تشکر
    0
    1 بار در ا پست از ایشان تشکر شده است.
    پسندیده شده
    0
    مورد پسند شما
    0
    میزان امتیاز
    10
    گروه تعمیرکاران تخصصی ترین مرجع الکترونیک در ایران
    Array

    پیش فرض

    برای یاد گیری تعمیر مادر برد رایان باید از کجا شروع
    اطلاعات الکتونیک من در سطح متوسط قرار دارد
    منبع :Www.TamirKaran.ir
    یک کاربر برای این پست سودمند از konar عزیز تشکر کرده اند: ali_sha

  5. #5

    https://www.tamirkaran.ir/star/roshan.gifhttps://www.tamirkaran.ir/star/khamosh.gifhttps://www.tamirkaran.ir/star/khamosh.gifhttps://www.tamirkaran.ir/star/khamosh.gifhttps://www.tamirkaran.ir/star/khamosh.gif
    عضو گروه
    amsane آنلاین نیست.

    تاریخ عضویت
    November 2010
    نوشته ها
    9
    تشکر
    3
    تشکر شده : 25
    پسندیده شده
    2
    مورد پسند شما
    0
    میزان امتیاز
    130
    گروه تعمیرکاران تخصصی ترین مرجع الکترونیک در ایران
    Array

    پیش فرض

    برای تعمیر مادر برد ترتیبی وجود ندارد باید بدانیم چه اایرادی دارد برای برطرف کردن ان در قسمت مربوطه جستجو وتعمیر راسروع کنیم مثلا وقتی مموری رم در مادر برد (ماینبرد)شناسایی نمی شود یا چیپ مموری کثیف شده یا رم خرابه اگه ما چیپ رم رو با سمباده تمیز کردیم بازهم جواب نداد معلومه رم خرابه
    منبع :Www.TamirKaran.ir
    یک کاربر برای این پست سودمند از amsane عزیز تشکر کرده اند: ali_sha

  6. #6

    https://www.tamirkaran.ir/star/roshan.gifhttps://www.tamirkaran.ir/star/khamosh.gifhttps://www.tamirkaran.ir/star/khamosh.gifhttps://www.tamirkaran.ir/star/khamosh.gifhttps://www.tamirkaran.ir/star/khamosh.gif
    عضو گروه
    metallica_5186 آنلاین نیست.

    تاریخ عضویت
    February 2011
    نوشته ها
    1
    تشکر
    1
    2 بار در 1 پست از ایشان تشکر شده است
    پسندیده شده
    0
    مورد پسند شما
    0
    میزان امتیاز
    10
    گروه تعمیرکاران تخصصی ترین مرجع الکترونیک در ایران
    Array

    پیش فرض led

    سلام کسی اسم شماره ای led ها رو میدونه همون که با 1n شروع میشه اگه میدونید لطفا شماره های led کلاهی 5 میل را بگویید اگر بقیه led ها رو هم میدونید بگید .
    ممنون
    منبع :Www.TamirKaran.ir

  7. #7

    https://www.tamirkaran.ir/star/roshan.gifhttps://www.tamirkaran.ir/star/roshan.gifhttps://www.tamirkaran.ir/star/khamosh.gifhttps://www.tamirkaran.ir/star/khamosh.gifhttps://www.tamirkaran.ir/star/khamosh.gif
    عضو گروه
    m.kh2000 آنلاین نیست.

    تاریخ عضویت
    November 2010
    نوشته ها
    418
    تشکر
    6
    تشکر شده : 550
    پسندیده شده
    147
    مورد پسند شما
    1
    میزان امتیاز
    1250
    گروه تعمیرکاران تخصصی ترین مرجع الکترونیک در ایران
    Array

    پیش فرض

    با سلام خدمت دوستان
    راجع به شناسایی رله ها و انواع آن می خواستم توضیح دهید و همچنین راجع به طریقه و طرز تست این قطعه ممنون میشم راهنمایی کنید و همچنین در مورد اینکه تو بازار کتابی که راجع به شناسایی قطعات و طریقه تست کلیه قطعات باشه به بنده معرفی کنید ممنون ار راهنماییتون
    تشکر
    منبع :Www.TamirKaran.ir

  8. #8

    https://www.tamirkaran.ir/star/roshan.gifhttps://www.tamirkaran.ir/star/roshan.gifhttps://www.tamirkaran.ir/star/khamosh.gifhttps://www.tamirkaran.ir/star/khamosh.gifhttps://www.tamirkaran.ir/star/khamosh.gif
    عضو گروه
    m.kh2000 آنلاین نیست.

    تاریخ عضویت
    November 2010
    نوشته ها
    418
    تشکر
    6
    تشکر شده : 550
    پسندیده شده
    147
    مورد پسند شما
    1
    میزان امتیاز
    1250
    گروه تعمیرکاران تخصصی ترین مرجع الکترونیک در ایران
    Array

    پیش فرض

    سلام مثل اینکه کسی نبود جواب من را بده
    ممنون
    منبع :Www.TamirKaran.ir

  9. #9

    starstarstarstarstar
    مدیر کل سایت
    MiAnAbY هم اکنون آنلاین است.

    تاریخ عضویت
    July 2010
    محل سکونت
    شـوشتــــــر
    نوشته ها
    17,117
    تشکر
    31,698
    تشکر شده : 50,822
    پسندیده شده
    6337
    مورد پسند شما
    4678
    میزان امتیاز
    318661
    گروه تعمیرکاران تخصصی ترین مرجع الکترونیک در ایران
    Array

    پیش فرض

    سلام

    در مورد شناسایی رله ها بستگی به نوع مدار و .... آن دارد

    اینم توضیح کاملی در مورد انواع رله :

    حفاظت تجهیزات و دستگاه های سیستم قدرت در مقابل عیوب و اتصالیها ، به وسیله كلید قدرت انجام می گیرد قبل

    از اینكه كلید قدرت بتواند باز شود ، سیم پیچی عمل كنندة آن باید تغذیه شود این تغذیه به وسیله رله های حفاظتی

    انجام می پذیرد . رله به دستگاهی گفته می شود كه در اثر تغییر كمیت الكتریكی مانند ولت و جریان و یا كمیت

    فیزیكی مثل درجه حرارت و حركت روغن ( در رله بوخهولس ) تحریك شده و باعث به كار افتادن دستگاههای دیگر و

    نهایتاً قطع مدار به وسیله كلید قدرت ( در سیستم تولید و انتقال و توزیع ) یا دژنكتور می گردد .

    بنابراین به وسیله رله :

    · محل وقوع عیب از شبكه جدا سازی شده باعث می شود كه سایر قسمتهای سالم شبكه همچنان به كار خود

    ادامه دهند و پایداری و ثبات شبكه به همان حالت قبلی محفوظ بماند .

    · تجهیزات و دستگاهها در مقابل عیوب و اتصالی ها محافظت شده و میزان خسارات وارده به آنها محدود گردد .

    سبب به وجود آمدن اتصالی ها و تأثیرات آن

    به دو علت زیر اتصالی ها می توانند به وجود آیند :

    الف – تأثیرات داخلی

    تأثیرات داخلی كه باعث خراب شدن و از بین رفتن دستگاهها یا خطوط انتقال و توزیع می شود عبارتند از :

    فاسد شدن قسمتهای عایق در یك مولد ، ترانسفورماتور ، خط ، كابل و غیره . این ضایعات و امكانات مكن است مربوط

    به عمر عایق ، عدم تنظیم صحیح ، عدم ساخت صحیح و یا عدم نصب صحیح عایق باشد .

    ب – تأثیرات خارجی

    تأثیرات خارجی شامل تأثیرات زیادی است از آن جمله رعد و برق ، اضافه بار كه باعث به وجود آمدن حرارت شود ، برف

    و باران ، باد و طوفان ، شاخة درختها ، حیوانات و پرندگان ، سقوط اشیاء اشتباه در عملیات و خسارتهایی كه یه وسیله

    مردم وارد می شود و غیره . وقتی كه یك اتصالی در مداری رخ دهد ، جریان افزایش یافته و ولتاژ ( اختلاف

    پتانسیل ) نقصان پیدا می كند افزایش جریان حرارت زیادی را به وجود آورده كه ممكن است منجر به آتش سوزی یا

    انفجار شود . اگر اتصالی به صورت جرقه باشد ممكن است خسارت زیادی به بار آورد . برای مثال اگر جرقه ای بر روی

    خط انتقال نیرو به وجود آمده و سریعاً بر طرف نشود خط را سوزانده و باعث پاره شدن آن خواهد شد و نتیجه سبب

    قطع برق برای مدت طولانی خواهد شد . نقصان ولتاژ كه در اثر یك اتصالی به وجود آید می آید برای دستگاههای

    الكتریكی بسیار زیان آور است و اگر این ولتاژ ضعیف برای چند ثانیه ایی ادامه داشته باشد ، موتورهای مشتركین از

    كار باز ایستاده ، دوران مولدهای برق نامنظم و نا مرتب خواهد شد پس در صورت وقوع جریان شدید و ولتاژ ضعیف به

    سبب اتصالی در مدار می بایست به فوریت اتصالی كشف و برطرف گردد و جریان ولتاژ به حالت عادی باز گردانده شود.

    انواع اتصالی

    انواع اتصالی ها به قرار زیر است :

    الف- اتصال فاز به زمین و فاز به فاز

    گرچه اتصالی درسیستم سه فاز مربوط به فازها است ولی بیشتر مربوط به وصل نبودن سیم زمین می باشد جریان در

    یك اتصالی بین فاز به زمین كمتر از جریان در یك اتصالی فاز به فاز است و این امر به علت مقاومت بیشتر زمین است به

    همین جهت در بیشتر موارد رله های جدا گانه ایی برای اتصالیهای فاز به زمین و فاز به فاز در نظر گرفته می شود.

    ب- اتصالیهای سه فاز

    اتصالی سه فاز با هم شدید ترین نوع اتصالی بوده و اتصالی بین یك فاز و زمین خفیف ترین نوع اتصالی است.

    رله ها از نظر طرز اتصال به شبكه

    رله ها از نظر طرز اتصال به شبكه به دو نوع اولیه و ثانویه تقسیم می شوند .

    الف- رله اولیه

    سیم پیچی رله مستقیماً در مدار قرار می گیرد منظور از مستقیماً یعنی اینكه از ترانس جریان و ترانس ولتاژ برای رله

    سیم نمی بریم .

    ب –رله ثانویه

    سیم پیچی رله مستقیماً در مدار قرار نمی گیرد منظور این است كه روی خط ترانس جریان یا ولتاژ می بندیم و سپس

    دو سر آن را برای رله می بریم در سیستم قدرت از رله ثانویه استفاده می شود تاكنون در ساخت رله ها پیشرفتهای

    قابل ملاحظه ای حاصل شده است كه به ترتیب می توان از رله های الكترومغناطیسی و اندكسیونی رله های نیمه

    الكترونیك رله ها ی الكترونیكی و بالا خره رله های دیجیتالی حافظه دار میكروپروسوری با استفاده از مدارات مجتمع

    آی سی نام برد.

    انواع رله و كاربرد آن

    انواع رله و كاربرد آنها به شرح زیر است:

    الف- رله اضافه جریان

    اینگونه رله ها به صورت اندكسیونی و الكترو نیكی در پست های برق كاربرد فراوانی دارند. انرژی

    الكتریكی از نقطة A با شدت جریان I از طریق خط مربوطه و كلید قطع و وصل كننده ( دژنكتور) یا كلید قدرت به مصرف

    كننده ( بار ) ارسال می گردد . برای كنترل مقدار جریان عبوری از خط مزبور احتیاج به رلة اضافه جریان o/c می باشد .

    وظیفه این رله آن است كه اگر از خط مربوطه شدت جریان از حدی كه در انتظار است و رلة اضافه جریان برای آن مقدار

    تنظیم شده ، افزایش یابد و یا اینكه اتصالی بین دو فاز و یا سه فاز بین خطوط انتقال پیش آید ، رله تحریك شده و با

    فرمانی كه به كلید دژنكتور می دهد ، باعث قطع خط مزبور می شود . برای تحریك رلة اضافی جریان احتیاج به

    ترانسفورماتور جریان یا (CT) می باشد . این ترانسفورماتور ، جریان خط را متناسب به نسبت تبدیل آن به رله مزبور

    انتقال داده و باعث تحریك آن می شود . به عنوان مثال اگر نسبت تبدیل ترانسفورماتور جریان 1/200 باشد و رله برای

    مقدار شدت جریان 200 آمپر تنظیم شده باشد ، هر گاه شدت جریان خط انتقال از 200 آمپر زیادتر گردد مقدار شدت

    جریان ورودی به رله از یك آمپر تجاوز می نماید ، و در نتیجه باعث عملكرد رله و قطع كلید دژنكتور می گردد . به علت

    اینكه خطوط انتقال انرژی به صورت سه فازه می باشند ، بنابراین برای هر كدام از فازها احتیاج به یك عدد

    ترانسفورماتور جریان و یك عدد رله اضافه جریان می باشد نحوه قرار گرفتن ترانسفورماتورهای جریان و رله های اضافه

    جریان در حالت عادی جریان عبوری از رله ها كمتر از حد تنظیمی آنها و در صورتی كه هر كدام از خط ها اضافه بار بگیرد

    و یا اتصالی بین دو فاز و یا سه فاز رخ دهد رله های مربوطه عمل می نماید . مثلاً اگر شدت جریان فاز R بیش از حد

    معمول آن گردد ، CT آن به باعث تحریك رله اضافه جریان R می شود . هم چنین اگر فازهای B و Y به هم اتصال یابند ،

    رله های مربوطه آن تحریك و باعث عمل نمودن كلید قطع مدار می گردند . اصولاً این رله ها دارای دكمة نشان دهنده و

    یا پرچم رنگی كوچكی می باشند كه در صورت تحریك رله ، عملكرد آن را اعلان می نماید .

    ب – رله اتصال زمین

    ساختمان و طرز كار این رله ها مانند رله های اضافه جریان بوده و وظیفه اصلی این رله، تشخیص بروز هر گونه اتصالی

    بین هر كدام از فازها با زمین و یا دو سه فاز با زمین نیز می باشند

    از نظر عملی ، رله های اضافه جریان سیستم سه فازه و رله اتصال زمین تواماً به صورت یك سیستم حفاظتی واحد

    بسته می شود . رله اتصال زمین اصولاً حساستر از رله های اضافه جریان بوده و هر گاه یكی از فازها به زمین اتصال

    یابد ، رله اتصال زمین همراه با رله اضافه جریان همان فاز عمل می نماید . چنانچه مشاهده می گردد ، برای سه فاز

    فقط احتیاج به یك رله اتصال زمین می باشد .

    پ- رله اتصال زمین محدود

    با رله اتصال زمین و مدار آن آشنا شدیم ، رله مزبور عهده دار تشخیص هر گونه اتصال خط انتقال با زمین می بود . برای

    سهولت تشخیص محل اتصال زمین در سیستم قدرت از رله ایی دیگر به نام رله اتصال زمین محدود هم استفاده شده

    است .

    ت – رله جهتی

    بروز اتصالی در جهت جریانی كه مدار جاری می شود مؤثر می باشد در بیشتر طراحی ها جهت جریان برای نصب

    دستگاه رله می بایست مشخص شود در این صورت از رله ها ی جهتی استفاده می شود از نظر ساختمان داخلی

    و طرز كار ، این رله به صورتهای اندوكسیونی و الكترونیكی ، كاربرد فراوانی دارد . رله های جهتی دارای دو سیم پیچ

    بوده كه یكی از آنها مانند رله های اضافه جریان با شدت جریان ورودی I تحریك شده و سیم پیچ دیگر با ولتاژ مناسبی

    تحریك می گردد . این رله ها از دو قسمت جهت یاب و اضافه جریان تشكیل شده اند و این بدین معنی است كه هر گاه

    در شبكه تحت حفاظت ، اتصالی رخ دهد ، ابتدا این رله جهت عبور شدت جریان به محل اتصالی را به وسیله قسمت

    جهت یاب تشخیص داده و سپس اگر جریان در جهت عملكرد رله باشد و هم چنین از نظر مقدار به اندازه ایی باشد كه

    بتواند موجب تحریك قسمت اضافه جریان رله گردد ، رله مزبور تحریك شده و فرمان قطع را صادر می نماید.

    ث- رله قیاسی یا رله دیفرانسی

    این رله برای حفاظت مولدها ، ترانسفورماتور ها ، خطوط انتقال نیرو و شین های واقع در ایستگاههای انتقال نیرو به

    كار می رود . توسط رله دیفرانسیل جریان ورودی و خروجی از دستگاه ، مقایسه می شود در شرایط عادی هنگامی

    كه هیچگونه اتفاق با اتصالی رخ نداده است ، این جریان مساوی و یكسان می باشند . اگر در قسمت مورد حفاظت

    اتصالی رخ دهد جریان بلافاصله نا مساوی شده و این پدیده باعث عملكرد رله می شود . طرز قرار گرفتن رله برای

    حفاظت از یك ترانسفورماتور 20/63 كیلو وات نشان داده شده است .

    ج – رله بوخهلس

    این رله یكی از مهمترین رله های حفاظتی ترانسفورماتورهای قدرت می باشد ، وظیفه تشخیص بروز هر گونه اتصالی

    در محفظة داخلی ترانسفورماتور و قطع سریع برق ورودی به آن می باشد . می دانیم كه اصولاً ترانسفورماتورهای

    قدرت به وسیله مایع مخصوصی مانند روغن عایقكاری و خنك می شوند . به خاطر سرد و گرم شدن روغن مزبور ظرف

    انبساطی برای آن در نظر گرفته شده و این ظرف از طریق لولة رابطی به محفظه داخلی ترانسفورماتور متصل می

    باشد .

    رله بوخهلس بر روی لولة رابط بین ترانسفورماتور و ظرف انبساط قرار می گیرد و روغن از این لوله عبور می نماید .

    بنابراین تمامی محفظه داخلی رله پر از روغن می باشد . هر گاه هر گونه اتصالی در محفظه داخلی ترانسفورماتور

    پدید آید ، در نقطه اتصالی مقداری جرقه و قوس الكتریكی زده می شود . در نتیجه این عمل كمی از روغن اطراف محل

    اتصالی سوخته و تولید حبابهای گازی شكلی را می نماید . این حبابهای گازی به طرف قسمت فوقانی ترانسفورماتور

    حركت نموده و از طریق لوله رابطة به رلة بوخهلس وارد شده و در قسمت فوقانی رله جمع می گردند . این رله دارای

    شناوری می باشد كه با تجمع حبابهای گاز ، سطح روغن در رله پایین آمده و همراه با آن شناور نیز به پایین می آید.

    پایین آمدن شناور باعث بسته شدن كلید الكتریكی رله و تحریك مدار هشدار و یا قطع می گردد . در بعضی از مدلهای

    این رله از دو شناور استفاده شده كه شناور بالایی برای تحریك مدار هشدار و شناور پایینی برای فرمان مدار قطع

    دستگاه مورد حفاظت می باشد و اگر مقدار جرقه و قوس الكتریكی در محفظه داخلی ترانسفورماتور شدید باشد ،

    یك موج انفجاری در روغن داخلی ترانسفورماتور به وجود آمده و روغن ترانسفورماتور با سرعت زیادی به رلة بوخلهس

    وارد می شود همانطوریكه قبلاً گفته شد، سرعت زیاد روغن باعث عملكرد دریچه ورودی رله می گردد . این دریچه با

    شناور پائینی رله هم محور بوده و مستقیماً باعث تحریك مدار قطع می شود . هر گاه در اثر علت های مختلفی از بدنة

    ترانسفورماتور مقداری روغن ریزش نماید ، به مرور زمان سطح روغن در ظرف انبساط كاهش یافته و به رله بوخهلس

    می رسد . در رله بوخهلس اگر سطح روغن همچنان كاهش یابد باعث عملكرد و تحریك مدار هشدار و قطع می

    گردد . در بعضی موارد مقداری هوای نشتی به رله راه یافته و مانند حبابهای گاز باعث تحریك رله می شود
    منبع :Www.TamirKaran.ir
    2 کاربر برای این پست سودمند از MiAnAbY عزیز تشکر کرده اند: jking,miandad




    جهت عضویت در جمع تعمیرکاران بروی متن بالا کلیک کتید

    به هیچ سوالی در پیام خصوصی و تماس تلفنی پاسخ داده نمیشود لطف کنید از پرسیدن سوال در پیام خصوصی خودداری کنید و به هیچ وجه جهت پرسش سوال تماس نگیرید و سوال خود را در بخش مورد نظر بپرسید تا در اسرع وقت رسیدگی شود


  10. #10

    https://www.tamirkaran.ir/star/roshan.gifhttps://www.tamirkaran.ir/star/khamosh.gifhttps://www.tamirkaran.ir/star/khamosh.gifhttps://www.tamirkaran.ir/star/khamosh.gifhttps://www.tamirkaran.ir/star/khamosh.gif
    عضو گروه
    sabaf آنلاین نیست.

    تاریخ عضویت
    January 2012
    نوشته ها
    1
    تشکر
    0
    تشکر شده : 0
    پسندیده شده
    0
    مورد پسند شما
    0
    میزان امتیاز
    10
    گروه تعمیرکاران تخصصی ترین مرجع الکترونیک در ایران
    Array

    پیش فرض

    سلام این چه قطعه هست وچطوری تست میشهh935 شبیه ترانزیستوره
    منبع :Www.TamirKaran.ir

  11. #11

    https://www.tamirkaran.ir/star/roshan.gifhttps://www.tamirkaran.ir/star/khamosh.gifhttps://www.tamirkaran.ir/star/khamosh.gifhttps://www.tamirkaran.ir/star/khamosh.gifhttps://www.tamirkaran.ir/star/khamosh.gif
    عضو گروه
    amirali آنلاین نیست.

    تاریخ عضویت
    January 2012
    نوشته ها
    26
    تشکر
    23
    تشکر شده : 38
    پسندیده شده
    2
    مورد پسند شما
    2
    میزان امتیاز
    10
    گروه تعمیرکاران تخصصی ترین مرجع الکترونیک در ایران
    Array

    پیش فرض

    با سلام میخواستم کار تریاک رو در مدار توضیح بدهید متشکر میشم راهنمایی کنید
    منبع :Www.TamirKaran.ir

  12. #12

    https://www.tamirkaran.ir/star/roshan.gifhttps://www.tamirkaran.ir/star/roshan.gifhttps://www.tamirkaran.ir/star/khamosh.gifhttps://www.tamirkaran.ir/star/khamosh.gifhttps://www.tamirkaran.ir/star/khamosh.gif
    کاربر فعال بخش الکترونیک
    ~mutinous~ آنلاین نیست.

    تاریخ عضویت
    November 2011
    نوشته ها
    270
    تشکر
    97
    تشکر شده : 819
    پسندیده شده
    252
    مورد پسند شما
    38
    میزان امتیاز
    2630
    گروه تعمیرکاران تخصصی ترین مرجع الکترونیک در ایران
    Array

    پیش فرض

    تریاک وسیله ای است که میتواند در هر دوجهت هدایت کند وغالبا در کنترل فاز ac استفاده می شود . هر تریاک را میتوان همانطور که در شکل زیر نمایش داده شده به صورت اتصال موازی – معکوس دو SCR که دارای گیت مشترک هستند ،در نظر گرفت .

    از انجایی که تریاک یک وسیله دوجهته است ، پایه های ان نامی تحت عنوان کاتد یا آند ندارند اگر ترمینال MT2 نسبت به ترمینال MT1 مثبت باشد ، می توان با اعمال سیگنال مثبت به گیت بین پایه های گیت G و ترمینالMT1 تریاک را روشن نمود . برای روشن کردن تریاک نیاز نیست که دو سیگنال مثبت و منفی برای گیت داشته باشیم و وجود یک سیگنال مثبت یا منفی کفایت میکند .
    منبع :Www.TamirKaran.ir
    چگونه قطعات رو شناسایی کنیم تصاوير پيوست شده
    یک کاربر برای این پست سودمند از ~mutinous~ عزیز تشکر کرده اند: rezadete

  13. #13

    https://www.tamirkaran.ir/star/roshan.gifhttps://www.tamirkaran.ir/star/khamosh.gifhttps://www.tamirkaran.ir/star/khamosh.gifhttps://www.tamirkaran.ir/star/khamosh.gifhttps://www.tamirkaran.ir/star/khamosh.gif
    عضو گروه
    amirali آنلاین نیست.

    تاریخ عضویت
    January 2012
    نوشته ها
    26
    تشکر
    23
    تشکر شده : 38
    پسندیده شده
    2
    مورد پسند شما
    2
    میزان امتیاز
    10
    گروه تعمیرکاران تخصصی ترین مرجع الکترونیک در ایران
    Array

    پیش فرض

    با سلام
    ممنون از راهنمایی شما
    من می خوام یک ترانس 24 ولت را با ولوم کم یا زیاد کنم از 3 تا 24 متشکر میشم راهنمای کنید .
    منبع :Www.TamirKaran.ir

 

 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. آموزش ویدئویی تعمیر لب تاب هایی که مشکل blank screen دارند
    توسط mhcenter در گروه آپارت های بازبست لپ تاپ ها و دیگر ویدیوهای مربوطه
    پاسخ: 2
    آخرین نوشته: 2013/01/19, 23:36

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
پرداخت آنلاین حق عضویت
فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
تمام حقوق برای گروه تخصصی تعمیركاران محفوظ است و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی خواهد داشت.
سامانه پیام کوتاه گروه : 50002050031501
© Copyright TamirKaran.ir 2010-2017 | Hosted by PersianWhois.com
logo-samandehi