شارژ باتری اتوموبیل
تبلیغات تجاری در گروه تخصصی تعمیرکاران ( تعرفه تبلیغات )
شارژ باتری اتوموبیل شارژ باتری اتوموبیل شارژ باتری اتوموبیل شارژ باتری اتوموبیل شارژ باتری اتوموبیل
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1
  1. #1

    starstarstarstarstar
    مدیر ارشد بخش نرم افزار(ایپرام و فلش)
    philips هم اکنون آنلاین است.

    تاریخ عضویت
    January 1970
    نوشته ها
    1,932
    تشکر
    5,038
    تشکر شده : 6,058
    پسندیده شده
    758
    مورد پسند شما
    2
    میزان امتیاز
    80114
    گروه تعمیرکاران تخصصی ترین مرجع الکترونیک در ایران
    Array

    Thumbs up شارژ باتری اتوموبیل

    شارژ باتری اتوموبیل






    این مدار ساده كه تنها از یك ترانسفورماتور ، دو عدد دیود یكسوساز و یك خازن الكترولیت تشكیل یافته ، در عین ساده بودن ، میتواند بعنوان یك وسیله كارآمد برای شارژ انواع باتری های اسیدی مورد استفاده قرار گیرد .

    این مدار یك یكسو كننده تمام موج است كه در آن دو دیود عمل یكسوسازی را انجام میدهند . پس از دو دیود ، اگرچه خازن بعنوان یك صافی بكار رفته اما عملاً نقشی فانتزی دارد . چرا كه باتری اتومبیل خود بعنوان یك خازن بزرگ عمل میكند .

    لیست قطعات


    = D دو عدد دیود ركتیفایر بشماره 1N4007 یا مشابه
    = C خازن الكترولیت 2200 میكروفاراد 25 ولت یا مشابه
    توجه : ( ترانس جزو قطعات بسته بندی كیت نمیباشد )


    برای مونتاژ ابتدا دیودهای یكسوساز را در جهت صحیح در محل های مربوطه نصب كنید . جهت صحیح یعنی اینكه باید نوار سفید روی بدنه دیودها بر نوار سفید شكلهای روی فیبر منطبق شود .
    خازن الكترولیت هم دارای قطب مثبت و منفی است و باید با رعایت این مسئله بر روی فیبر نصب شود . در محل نصب خازن ، قطب منفی با علامت – مشخص شده است .

    استفاده از شارژر :

    این مدار برای استفاده نیاز به یك ترانسفورماتور كاهنده 220 به 12 دارد و باید در خروجی 12 ولت دارای 3 سر باشد . بعبارتی از نوع دوبل 12 ولت انتخاب شود . سیمهای خروجی ترانس باید بترتیب به نقاط ورودی مدار یعنی 12 – 0 - 12 متصل شوند . منظور از ترتیب این است كه سیم وسط خروجی ترانس به محل 0 و دو سیم كناری خروجی ترانس ( با هم فرقی ندارند ) به نقاط 12 - 12 متصل شوند . دو سیم ورودی 220 ولت ترانس هم توسط كابلِ برق دوشاخه دار به برق متصل میشوند .

    برای شارژ نمودن یك باتری كافی است خروجی مدار كه با عبارت - BAT + مشخص شده با رعایت قطبهای مثبت و منفی به باتری متصل شوند . برای این منظور میتوانید از دو كابل در دو رنگ قرمز و مشكی ، همراه با دو گیره گاز انبری استفاده كنید . گیره و كابل را میتوانید از فروشگاههای لوازم برق اتومبیل تهیه كنید . در مورد كابل توجه داشته باشید كه نباید از نوع ضخیم یا اصطلاحاً كُلفت استفاده شود و دو رشته سیم برق از نوع افشان با قطر حدود 2 میلیمتر كافی است . هنگام شارژ به اتصال كامل گیره ها به باتری توجه شود.

    مشخصات ترانسفورماتور :


    این مدار نیاز به یك ترانسفورماتور كاهنده دوبل 12 ولت با حداقل جریان 3 آمپر واقعی دارد . در صورت استفاده از ترانسفورماتور با جریان كمتر ، قدرت شارژ مدار كاهش یافته و نیاز به زمان بیشتری برای شارژ خواهید داشت .

    زمان شارژ :

    زمان شارژ یك باتری بستگی به میزان ولتاژ آن دارد . هرچه ولتاژ باتری پائین تر باشد ، زمان بیشتری برای شارژ لازم است . برای مثال در زمستان چنانچه باتری اتومبیل شما ضعیف میباشد ، میتوانید باتری را از اواخر شب تا صبح روز بعد تحت شارژ قرار دهید . از آنجا كه این شارژر حالت اتوماتیك ندارد ، از اتصال باتری برای زمانهای بیشتر به شارژر خودداری نمائید چراكه پس از تقویت كامل باتری ، عمل شارژ متوقف نمیشود و از این به بعد ممكن است باعث تبخیر اسید باتری شود .

    منبع :Www.TamirKaran.ir
    شارژ باتری اتوموبیل تصاوير پيوست شده
    6 کاربر برای این پست سودمند از philips عزیز تشکر کرده اند: alilotos,ghoshiry,golami-A,MiAnAbY,mr.amin,بهزادهکر

 

 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
پرداخت آنلاین حق عضویت
فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
تمام حقوق برای گروه تخصصی تعمیركاران محفوظ است و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی خواهد داشت.
سامانه پیام کوتاه گروه : 50002050031501
© Copyright TamirKaran.ir 2010-2021 | Hosted by PersianWhois.com
logo-samandehi